http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.
http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.
http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.mataf
http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.varesoun
http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.varesoun
http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.varesoun
http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.varesoun
http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.varesoun
صفحه اصلی http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/fa/home
ارتباط با ما http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/fa/contactus
http://www.ravayatgar.org/beta/http://www.ravayatgar.org/beta/fa/about
روايتگر :: پايگاه جامع راويان كشور - چرا مختار در قیام خود می گفت یا لثارات الحسین
لطفا صبر کنید
چرا مختار در قیام خود می گفت یا لثارات الحسین؟
چرا مختار در قیام خود می گفت یا لثارات الحسین؟

و هم من خشیة الله مشفقون، یدعون بالشهادة و یتمنون ان یقتلوا فی سبیل الله، شعارهم یا لثارات الحسین علیه السلام .

چرا مختار در قیام خود می گفت یا لثارات الحسین؟


امام صادق (ع) در روایتی فرمودند:

و هم من خشیة الله مشفقون، یدعون بالشهادة و یتمنون ان یقتلوا فی سبیل الله، شعارهم یا لثارات الحسین علیه السلام .

فضیل بن یسار از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده که فرمود: اصحاب قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مردانی هستند که ادعای شهادت دارند و تمنامیکنند که در راه خدا کشته گردند.شعار آنان یالثارات الحسین(علیه السلام ) است. یعنی ای خون خواهان حسین (ع)[1]

یا لثارات الحسین که همواره شعاری برای خون خواهی امام حسین بوده که در روایات به عنوان شعار اصحاب امام زمان (ع) معرفی شده است. مختار ثقفی که که یکی از یاران امام بوده و در زمان حادثه عاشورا در زندان عبید الله به سر می برد، پس از شهادت امام حسین، به انگیزه انتقام از خون ابی عبد الله(ع) قیام نمود و قسم خورد که تا انتقام کشتگان کربلا را نگیرد، دست از شمشیر نشود. لذا این شعار را که بیانگر ماهیت قیام خود بود را انتخاب نمود.




[1] مستدرک الوسائل ج 11، ص 14.